Alexandru „Dodo” Pițígoi (45 de ani) e un nume care nu mai are nevoie de prezentare în raliuri. Participă de un sfert de secol în curse, este în ultimii doi ani campion național la viteză în coastă.
Ultimele sezoane l-au prezentat ca fiind cel care se duela constant cu mult mai cunoscutul în sport, Mihai Leu, care după o carieră fantastică în box s-a reprofilat în motorsport.
Alex Pițigoi are o poveste de viață interesantă pentru că și-a cunoscut soția la curse, unde a fost și ea pilot. Deține din 2015 o licență internațională FIA emisă de Congo, țară în care a derulat afaceri și unde a locuit mai mulți ani.
„Concurez la viteză în coastă, dar merg și la circuit, obiectivul e să-mi apăr titlul național la prima.
De mic copil am fost îndrăgostit de curse, am mers la curse. Tatăl meu a fost șeful Comisiei Tehnice de la FR de Automobilism Sportiv. Am trăit cu drogul ăsta, știam cam tot despre partea tehnică, p partea de verificare. Înainte de 1989 erau curse internaționale foarte tari în România.
Erau circuite stradale, la Galați, la Reșița. Cu Skode și Dacii. Erau alte vremuri atunci, dar din 1985 sunt atent la tot ce întâmplă.
Am debutat în raliuri la 20 de ani, în 1999, copilot pe o Dacia 1310, apoi ca pilot în 2000 în Cupa Ford Ka, pe care am și câștigat-o.
Câțiva ani am mers cu mașini tracțiune față: Ford Ka, Ford Puma Kit Car, Hyundai Coupe Kit Car, iar de la jumătatea sezonului 2003 am trecut pe tracțiune integrală: Mitsubishi Evo 7, Mitsubishi Evo 9 și Ford Focus WRC care la momentul respectiv (2008) a fost cea mai performantă mașină din campionatul naţional”, povestește plin de vervă Pițigoi.
Sunt instructor certificat Porsche, singurul om din România. Facem si evenimente de prevenție, învățăm cum să se descurce oamenii in situații limită. De câțiva ani susțin împreună cu unul din sponsorii mei o campanie de responsabilitate socială – Start Colectării Selective
„Până în 1999 nu puteai concura la raliuri. Aveai voie să participi doar după ce aveai experiență de doi ani la condus după ce luai carnetul. Adică 20 de ani, acum poți la juniori la 16 ani. Dacă puteam să concurez mai repede o făceam. Nici nu erau atunci astfel de circuite de asemenea anvergură.
Mașina mea este susținută de o echipă tehnică, care are mai mulți oameni. Evident se lucrează cu mai mulți piloți. Bugetul meu anual pentru participare este în jur de 120.000 de euro. Mă descurc cu banii de la parteneri, care uneori ajung, uneori nu ajung.
Un set de anvelope costă 2500 de euro și ai nevoie de un set la fiecare cursă”, continuă acesta, admițând că există și probleme financiare, nu numai adrenalina cursei.
Sezonul acesta e foarte disputat, au venit mulți piloți cu mașini noi și puternice. Radu Benea a venit cu Ferrari, o mașină puternică. Bolidul pe care șil-a luat e numprul 1, Horațiu Cristea are o experiență deosebită. Nu sunt favorit acest an, deși am câștigat două etape. Costel Cășuneanu are, de asemenea, o forță desoebită
„Dacă sunt campion național nu înseamnă că eu câștig toate cursele. Am câștigat ultimii doi ani, dar totul s-a decis în ultima cursă.
M-am bătut cu Mihai Leu și totul s-a decis la trei miimi de secundă, ceea ce e foarte puțin. Insesizabil pentru un privitor.
Câțiva ani am mers cu mașini tracțiune față: Ford Ka, Ford Puma Kit Car, Hyundai Coupe Kit Car, iar de la jumătatea sezonului 2003 am trecut pe tracțiune integrală: Mitsubishi Evo 7, Mitsubishi Evo 9 și Ford Focus WRC care la momentul respectiv (2008) a fost cea mai performantă mașină din campionatul naţional.
Între 2009 și 2016 am avut numai participări sporadice, ocupându-mă mai mult de propria echipă (Colina Motorsport) cu care de-a lungul timpului am obținut multe rezultate notabile (primul titlu de campion al unui pilot străin- Jarko Miettinen, titlul național la echipe sub denumirea BCR Leasing Rally Team etc..)
Din 2016 am început să merg cu Porsche, fiind acum la a treia mașină Porsche 911.
Am mers cu generația 997 la raliuri și Viteză în Coastă, apoi cu generația 991 la Viteză în Coastă (cu care am câștigat titlul de campion național în 2022 și 2023), iar începând de anul ăsta cu ultima generație, 992, cu care am câștigat primele două etap (la Râșnov și Rânca)”, încheie campionul.
Îmi place Formula 1, dar nu e prima alegere. Îmi plac cursele de GT Racing, de ancuranță. Oricând aș alege prima opțiune să mă duc la cursa de la La Mans. Fac coaching pentru zona auto în timpul liber, mă consider un profesionist
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER